Skip to main content

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Impact of Data Analytic on Marketing Models in the Digital Economy—The Case of Online Education Institutions

verfasst von : Yilin Dai

Erschienen in: Proceedings of the 6th International Conference on Economic Management and Green Development

Verlag: Springer Nature Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Data-based marketing has become the direction of enterprise transformation and development, and many companies regard data-based transformation as their long-term strategic goal. In this context, the traditional education industry has also begun to develop in the direction of online education, and data-based reforms are being carried out in both teaching methods and marketing methods. This paper analyzes the relationship between data analysis and marketing through the method of literature research, and takes online education as an example to analyze the way of data marketing, so as to provide a new development direction for education.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Chong P, Hua C, Ting G (2019) Refinement marketing of telecom enterprises based on data analysis. Inf Comput (theory Edition) 11:155–156 Chong P, Hua C, Ting G (2019) Refinement marketing of telecom enterprises based on data analysis. Inf Comput (theory Edition) 11:155–156
Zurück zum Zitat Yanrong W, Kongyu Y (2021) Mobile marketing effect influence mechanism and optimization strategy——based on douyin platform data analysis. Office Autom 02:16–19 Yanrong W, Kongyu Y (2021) Mobile marketing effect influence mechanism and optimization strategy——based on douyin platform data analysis. Office Autom 02:16–19
Metadaten
Titel
The Impact of Data Analytic on Marketing Models in the Digital Economy—The Case of Online Education Institutions
verfasst von
Yilin Dai
Copyright-Jahr
2023
Verlag
Springer Nature Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-19-7826-5_138

Premium Partner